Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Kütahya Valiliği
T.C. Kütahya Valiliği
T.C. Kütahya Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Görev Yapmış Valilerimiz Mevzuat İl Protokol Listesi MİA Vekalet ve Nöbet Durumları İmza Yetkileri Yönergesi
  • KÜTAHYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Etik Komisyonu Kütahya İli Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
    İletişim Whatsapp İhbar Hattı
°C
1
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Musa Işın
      • Vali Yardımcıları
        • Faruk Bekarlar
        • Fikret Zaman
        • Süleyman Ovalı
        • Burhanettin Yavaşı
      • Kaymakamlar
        • Altıntaş Kaymakamı
        • Aslanapa Kaymakamı
        • Çavdarhisar Kaymakamı
        • Domaniç Kaymakamı
        • Dumlupınar Kaymakamı
        • Emet Kaymakamı
        • Gediz Kaymakamı
        • Hisarcık Kaymakamı
        • Pazarlar Kaymakamı
        • Simav Kaymakamı
        • Şaphane Kaymakamı
        • Tavşanlı Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • MİA Vekalet ve Nöbet Durumları
    • İmza Yetkileri Yönergesi
  • KÜTAHYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Kütahya Emniyet Müdürlüğü
      • Kütahya İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Özel İdaresi
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Etik Komisyonu
    • Kütahya İli Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
    • İletişim
    • Whatsapp İhbar Hattı
 

2021/11 Numaralı İl Hıfzıssıhha Kurulu Kararı

04.03.2021
Tüm dünyayı tehdit etmeye devam eden ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından Pandemi olarak nitelendirilen Coronavirus (COVİD19) salgınından vatandaşlarımızı korumak ve salgının yayılmasını engellemek adına 04/03/2021 tarihinde İl Hıfzıssıhha Kurulu Vali Ali ÇELİK başkanlığında toplanmıştır.

İçerisinde bulunduğumuz yeni kontrollü normalleşme sürecinin temel prensipleri olan temizlik, maske ve mesafe kurallarının yanı sıra salgının seyri ve olası riskler göz önünde bulundurularak hayatın her alanına yönelik uyulması gereken kurallar ve önlemler belirlenmekte ve bu kapsamda uyulması gereken kuralları belirlenerek vatandaşlarımızla paylaşılmaktadır. 

A) DİNAMİK DENETİM SÜRECİ HAKKINDA;

Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulu tarafından tespit edilen kriterlere göre illerin 4 ayrı risk grubuna (düşük, orta, yüksek, çok yüksek) ayrılarak salgınla mücadeledeki tedbirlerin belirleneceği ifade edilmiştir. 
İlimiz bu değerlendirme kapsamında yüksek risk grubunda belirlenen iller içerisinde yer almaktadır. Kontrollü normalleşme döneminin sürdürülebilirliği ve bir an evvel tam anlamıyla normalleşmenin sağlanması için; vatandaşlarımızın bugüne kadar sergilediği sağduyulu ve fedakârca yaklaşımını sürdürmesinin ve temizlik, maske, mesafe prensiplerinin yanı sıra hayatın her alanını kapsayacak şekilde kurallara/tedbirlere toplumun tüm kesimlerince azami düzeyde uyulmasının önemi kadar yürütülecek denetim faaliyetlerinin de etkinliği ve sürekliliği büyük bir etken olarak görülmektedir.

Bu çerçevede 04.03.2021 Perşembe gününden itibaren yeni ve yoğunlaştırılmış bir süreçle il genelinde denetim seferberliği başlatılacaktır. Bu kapsamda;
 
1) Bugüne kadar mülki idare amirlerinin koordinasyonunda sahada daha çok kolluk kuvvetleri vasıtasıyla yürütülen denetim faaliyetlerine; tüm kamu kurum ve kuruluşlarının, yerel yönetimlerin ve meslek odalarının azami seviyede destek (personel, araç, malzeme vb.) vermesinin sağlanmasına ve bu denetimlerde teknolojik imkanlardan üst düzeyde istifade etmek suretiyle denetimlerin etkinliği ve kapasitesinin artırılmasına,
 
2) İlde Valilik / ilçede Kaymakamlıklarca her bir il / ilçe müdürünün (milli eğitim müdürü, tarım ve orman müdürü, gençlik ve spor müdürü, defterdar / malmüdürü vb.) başkanlığında kolluk ve diğer kamu personelinden oluşan genel denetim ekiplerinin teşekkül ettirilmesine ve bu ekiplerin Vali, Vali Yardımcısı, Kaymakamlar ve İl/ilçe müdürlerinin başkanlığında düzenli olarak her gün sahada denetim yapmasının sağlanmasına,  
 
3) İl/İlçe Salgın Denetim Merkezleri bünyesinde bulunan İşyeri Denetim Ekipleri ve Mahalle Denetim Ekiplerine, belediye/il özel idaresi, meslek odaları, iş güvenliği uzmanlığı sertifikasına sahip kamu personeli ile Tarım ve Orman Bakanlığı gıda denetmenlerinden oluşturulan yeni denetim ekiplerinin dahil edilmesine ve dinamik denetim modelinin uygulanmasına, 
 
a) Her bir belediyede bulunan zabıta personelinden her ekip asgari üç zabıta personelinden oluşacak şekilde yeteri kadar denetim ekibi oluşturulmasına ve “Belediye Denetim Ekibi” olarak İSDEM bünyesine dahil edilmesine, aynı zamanda il özel idareleri personelinden her bir ekip asgari üç personelden oluşacak şekilde ve her bir ilçeye asgari bir ekip düşecek şekilde ekiplerin oluşturulmasına “İl Özel İdaresi Denetim Ekibi” olarak İSDEM bünyesine dahil edilmesine,
Belediye zabıtası ve il özel idaresi personelinden oluşturulan ekiplerin sorumluluk sahasında bulunan bütün işyerlerini haftalık olarak denetlemesine ve İSDEM’e raporlamasına,
Ekiplerin salgınla mücadele tedbirlerine uyumun temin edilmesi için bilinçlendirme faaliyetlerinin yürütülmesine, tespit edilen aksaklıkları konusunda mevzuatlarına göre işlem tesis edilmesine ve salgınla mücadele tedbirlerine aykırı uygulamaların tespiti halinde 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince yaptırım uygulanması için mülki idare amirine bildirimde bulunmasına, 
 
b) İl ve ilçelerde bulunan meslek odaları veya bunlara bağlı alt odalar bünyesinde üyelerinin denetimi amacıyla yeteri kadar denetim ekibi oluşturulmasına ve “Oda Denetim Ekibi” olarak İSDEM bünyesine dahil edilmesine, meslek odaları denetim ekiplerinin hafta en az bir kez il/ilçe sınırları içerisindeki üyelerinin işyerlerini denetleyerek gerekli rehberlik faaliyetlerini yürütmesine ve aykırı tedbirlerde oda mevzuatı çerçevesinde işlem tesis ederek yapılan denetimleri İSDEM’e haftalık olarak raporlamalarına, 
 
c) İlde Valilik ve ilçede Kaymakamlıklar tarafından iş güvenliği uzmanlığı sertifikasını haiz kamu personelinden ekipler oluşturularak bu ekipler aracılığıyla il/ilçelerde kanun kapsamında olan veya olmayan tüm işyerlerinin salgınla mücadele tedbirlerine uyumunu sağlamaya yönelik bilinçlendirme çalışmaları yürütülmesine ve salgınla mücadele tedbirlerine aykırı uygulamaların tespiti halinde 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince yaptırım uygulanması için mülki idare amirine bildirimde bulunmasına,
 
d) Tarım ve Orman Bakanlığının il ve ilçe teşkilatlarında görev yapan gıda denetmenlerinden ekipler oluşturularak bu ekipler aracılığıyla il/ilçedeki gıda üretim ve satış yerleri salgınla mücadele tedbirlerine uyum yönünden denetlenmesine, tespit edilen hususlara ilişkin olarak mevzuatında öngörülen yaptırımların uygulanmasına ve salgınla mücadele tedbirlerine aykırı uygulamaların tespiti halinde 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince yaptırım uygulanması için mülki idare amirine bildirimde bulunmasına,
 
4) Dinamik denetim faaliyetlerinde kent güvenlik yönetim sistemleri ve kameralardan elde edilen görüntü kayıtlarından azami şekilde istifade edilmesine, kamera kayıtlarının incelenerek tedbirlere aykırı uygulamaların görüntülerden tespit edilmesi durumunda da yaptırım uygulanabilmesine, 
 
5) Dinamik denetim faaliyetlerine vatandaşlarımızın etkin katılımının sağlanması amacıyla Sağlık Bakanlığı Hayat Eve Sığar (HES) uygulamasındaki ihbar hattının bilinirliği noktasında gerekli farkındalık çalışmalarına ağırlık verilmesine ve vatandaşlarımızın ihbarları üzerine yapılan denetim sayılarının toplam denetimler içindeki payının artırılmasının sağlanmasına,
Hayat Eve Sığar (HES) uygulaması ile İl/İlçe Salgın Denetim Merkezi (İSDEM) yazılımı entegrasyonu sayesinde anlık olarak denetim ekiplerine ulaşan ihbarların yerinde kontrolünün vakit kaybetmeksizin yapılmasına,
 
6) %50 kapasite sınırlamasına uygun şekilde müşteri kabulüne izin verilen yeme-içme yerleri, kafe, kahvehane, kıraathane, çay bahçesi, dernek lokalleri, bilardo salonu, internet kafe vb. işyerleri ile nikah/düğün salonlarının, mevcut yerleşiminin oturma düzeni planına uygun olup olmadığı, masalar arası mesafe şartlarına ve kapasite sınırlamasına uyulup uyulmadığı hususları başta olmak üzere bu işyerlerinin belirlenen kurallar çerçevesinde faaliyet gösterip göstermediğinin haftada en az bir kez olacak şekilde denetlenmesinin sağlanmasına, 
 
7) Kişi başına ayrılacak asgari metrekare şartı ve sınırlandırılmış katılımcı sayısı (azami 300 kişi) ile sivil toplum kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşları ile birlikler ve kooperatifler tarafından düzenlenecek genel kurul dahil kişilerin bir araya gelmesine neden olan her türlü etkinliklerinde; belirlenen kurallar ile kısıtlamalara uygunluğun denetlenmesi için mümkün olduğunca en az bir kamu personelinin görevlendirilmesinin sağlanmasına ve kurallara uyulmadığı tespit edilen etkinliklerle ilgili tutanak tanzim edilerek idari yaptırım uygulanması için gerekli bildirimde bulunulmasına, 
 
8) Konaklama tesislerine dair daha önceki İçişleri Bakanlığı Genelgeleri ile Sağlık Bakanlığı Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde belirlenen kuralların sıkı sıkıya takibinin sağlanmasına, müzik (canlı müzik dahil) yayını ve eğlence düzenlenmesine dair kısıtlamaların uygulanmasına dinamik denetim modeli sürecinde de devam edilmesine, 
 
9) Kontrollü normalleşme döneminde kurallara uymanın her zamankinden daha önemli olduğunun vatandaşlarımıza hatırlatılması için anons ve duyuruların etkin şekilde yapılmaya devam edilmesine, 
Bu çerçevede gerek belediyelerin, il özel idarelerin ve kolluk/zabıta araçlarının sesli duyuru sistemleri ile camilerden yapılan anonslar gerekse diğer iletişim yollarıyla (televizyon, radyo, gazete, sosyal medya gibi) yapılan paylaşımlar vasıtasıyla vatandaşlarımıza maske, mesafe, temizlik temel prensipleri başta olmak üzere kurallara uymanın toplumsal bir sorumluluk olduğunun sık sık hatırlatılmasına, 
Bu amaçla aşağıdaki duyuru metninin yukarıda belirtilen vasıtalarla anons edilmesinin sağlanmasına,
“Kıymetli vatandaşlarımız; Salgın nedeniyle kontrollü normalleşme dönemindeyiz. Hayatımızın her alanının normalleşmesi için tüm kurallara uymalıyız. Sağlığımız için hepimiz birbirimize karşı sorumluyuz. İnşallah birlikte başaracağız.”
 
10) Dinamik denetim sürecinde; kolluk birimleri ve denetim ekipleri tarafından yürütülecek denetim faaliyetlerinin esasını rehberlik edici fonksiyon oluşturacak olup vatandaşlarımız ve işyerleri için kurallara uymaya/sorumlu davranmaya davet eden bir yaklaşım sergilenmesine,
Denetim faaliyetleri sırasında kurallara aykırılıklarda ısrar, tekerrür, kuralların esaslı ihlali gibi suistimal edici tutum ve davranışlarla karşılaşılması halinde ise faaliyetten geçici men edilmesi dahil gerekli idari işlem tesisinden imtina edilmemesine, 
 
11) Bu esaslar çerçevesinde ilde Valilik ilçelerde Kaymakamlıkların koordinesinde 
4 Mart Perşembe günü yoğunlaştırılmış dinamik denetim faaliyetlerinin başlatılmasına, denetim çalışmaları sonucunda yürütülen faaliyetlere dair verilerin İSDEM’e anlık olarak girilmesine ve sonuçlarının analiz edilmesine, 
 
12) 4 Mart 2021 tarihinden sonra da salgınla mücadelede alınan tedbirlerin denetlenmesine yönelik çalışmalarda denetimin sürekliliği, planlı icrası ve konu/faaliyet bazlı gerçekleştirilmesi ilkelerine uygun olarak hareket edilmesine, 
Bu kapsamda dinamik denetim faaliyetlerinin 7/24 esasına göre süreklilik taşıyacak şeklinde uygulanmasına, İlde Valilik/ilçelerde Kaymakamlıklarca denetim faaliyetlerinin haftalık ve konu/faaliyet bazlı (işyerlerinin faaliyet alanlarına ya da mekânsal farklılıklara göre) olacak şekilde planlanmasına ve bu planlamalar doğrultusunda denetim ekiplerinin görevlendirilmesine, aynı zamanda denetim faaliyetlerinin kamuoyundaki görünürlüğünün ve özellikle ilgili meslek odalarının denetim faaliyetlerine katılımı hususlarının da ihmal edilmemesine, 
 
13) İlde Valilik/ilçede Kaymakamlıklarca, mahalli idare birimleri, ilgili meslek odaları başkanları ve sivil toplum kuruluşları, organize sanayi bölgesi yetkilileri/temsilcileri ile acilen toplantı yapılarak; kontrollü normalleşme döneminin sürekliliğinin sağlanması bakımından sürece verecekleri katkının öneminin anlatılmasına, 
Bu kurum ve kuruluşların sahada gerçekleştirecekleri rehberlik edici ve otokontrolü sağlayacak faaliyetlerin salgınla mücadelede kalıcı başarının tesisindeki önemine binaen bu toplantıların belirli periyodlarla tekrarlanmasının sağlanmasına,  
 
B) DİĞER HUSUSLAR;
1) Koronavirüs salgınıyla mücadele virüsün yayılım hızını düşürmek amacıyla alınan tedbirler kapsamında işyerlerinin açılış ve kapanış saatlerine sınırlamalar getirilmişti. 
Bu doğrultuda daha önce açılış-kapanış saatleri belirlenmiş olan bakkal, market, manav, kasap, berber, kuaför ve güzellik salonu, terzi, ayakkabıcı vb. işyerlerinin açılış-kapanış saatlerinin 07.00-20.00 saatleri olarak belirlenmesine,  
 
2) 02.03.2021 tarih ve 2021/10 nolu İl Hıfzıssıhha Kurulu Kararı ile sokağa çıkma kısıtlamasının kaldırıldığı Cumartesi günleri iki hafta (06.03.2021-13.03.2021 tarihlerinde) süreyle semt pazarının faaliyetine izin verilmemesine, 
 
3) Covid-19 salgınında en temel risk unsuru, virüsün bulaşıcılığının yüksek/hızlı olması nedeniyle vatandaşlarımızın toplu olarak bulunduğu mekânlar/alanlardır. Halk sağlığını korumak adına sokağa çıkma kısıtlamasının uygulandığı Pazar günleri aileden yalnızca 1 kişinin ihtiyaçların karşılanması için ve araç kullanmamak şartıyla (engelli vatandaşlarımız hariç) market, kasap, bakkal, manav ve kuruyemişçilere gidip gelmek üzere dışarıya çıkabilmesine,     
 
4) 11.01.2021 tarih ve 2021/01 sayılı İl Hıfzıssıhha Kurulu Kararı 3. Maddesinde “Covid 19 salgını kapsamında ilimiz imkân ve koşulları, yerel düzeyde geliştirilen tedbirler ve çalışanların özel durumları göz önüne alındığında Aile Çalışma Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü bünyesinde yatılı olarak hizmet veren Çocuk Evleri Sitesi Müdürlüğü ve Çocuk Evleri Koordinasyon Merkezi Müdürlüğü'nde fiilen çocuklarla bir arada bulunan Bakım, Temizlik ve Güvenlik Personellerinin 11.01.2021 tarihinden itibaren 7 (Yedi) günlük vardiyalar halinde çalışmalarının düzenlenmesine” denilmektedir.
11.01.2021 tarih ve 2021/01 sayılı İl Hıfzıssıhha Kurulu Kararı 3. Maddesinin iptaline, 7 günlük vardiya sisteminin kaldırılmasına, 
 
5) 18.11.2020 tarih ve 2020/75 sayılı İl Hıfzıssıhha Kurulu Kararı ile Restoran, lokanta, pastane, kafe, kafeterya gibi yeme-içme yerlerinin 10.00 ila 20.00 saatleri arasında sadece paket servis veya gel/al hizmeti verecek şekilde açık olabilmesine, yeni bir karar alınıncaya kadar ise kahvehane, kıraathane, kır bahçesi, internet kafe/salonu, elektronik oyun salonları, bilardo salonları, lokaller ve çay bahçeleri ve halı sahaların faaliyetlerinin durdurulmasına karar verilmişti.

02.03.2021 tarih ve 2021/10 sayılı İl Hıfzıssıhha Kurulu kararı 5. Maddesinde Restoran, lokanta, kafeterya, tatlıcı, pastane, kıraathane, çay bahçesi gibi yeme içme yerlerinin belirlenen kurallar çerçevesinde faaliyetlerinin devam etmesine kararı alınmıştır.
İnternet kafe/salonlarının kontrollü normalleşme sürecinde faaliyetlerinin devam etmesine;
Sağlık Bakanlığı Covid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde belirtilen  mesafeye uymak (masalar ve koltuklar arası)  kaydıyla açık ve kapalı alanlarda ayrı ayrı olacak şekilde  %50 kapasite ile  07.00-19.00 saatleri arasında faaliyetlerini sürdürebilmelerine, %50 kapasite sınırlaması uygulanarak mekanda  bulunabilecek azami kişi sayısının  tespit edilmesine ve 02.03.2021 tarih ve Risk Guruplarına Göre Alınacak Tedbirler konulu İçişleri Bakanlığı Genelgesi Ek-2’de örneği verilen oturma düzeni planının hazırlanarak  müşterilerin içeriden ve dışarıdan rahatlıkla görebileceği şekilde ilan edilmesine. 
HES kodu kontrol edilmeksizin müşteri kabul edilmeyecek olan yeme-içme yerlerinde onaylanan oturma düzeninde belirtilen şeklin dışında, mekânda kesinlikle fazladan masa-koltuk bulundurulmasına müsaade edilmemesine,
Alınan kararlara uymayan vatandaşlara / iş yerlerine Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi, aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılması ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195’inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına, 
 
Toplantıya katılanların oy birliği ile karar verildi. 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
Servi Mh. Zafer Meydanı No:1 43050 Merkez/KÜTAHYA
İletişim : 0 274 223 69 93
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız