Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Kütahya Valiliği
T.C. Kütahya Valiliği
T.C. Kütahya Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Görev Yapmış Valilerimiz Mevzuat İl Protokol Listesi MİA Vekalet ve Nöbet Durumları İmza Yetkileri Yönergesi
  • KÜTAHYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Etik Komisyonu Kütahya İli Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
    İletişim Whatsapp İhbar Hattı
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Musa Işın
      • Vali Yardımcıları
        • Faruk Bekarlar
        • Fikret Zaman
        • Süleyman Ovalı
        • Burhanettin Yavaşı
      • Kaymakamlar
        • Altıntaş Kaymakamı
        • Aslanapa Kaymakamı
        • Çavdarhisar Kaymakamı
        • Domaniç Kaymakamı
        • Dumlupınar Kaymakamı
        • Emet Kaymakamı
        • Gediz Kaymakamı
        • Hisarcık Kaymakamı
        • Pazarlar Kaymakamı
        • Simav Kaymakamı
        • Şaphane Kaymakamı
        • Tavşanlı Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • MİA Vekalet ve Nöbet Durumları
    • İmza Yetkileri Yönergesi
  • KÜTAHYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Kütahya Emniyet Müdürlüğü
      • Kütahya İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Özel İdaresi
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Etik Komisyonu
    • Kütahya İli Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
    • İletişim
    • Whatsapp İhbar Hattı
 

ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELE KOMİSYON KARARI

22.06.2023
Orman yangınlarının önlenmesine ilişkin faaliyetlerde Tarım ve Orman Bakanlığının dışındaki Kamu Kurum ve Kuruluşlarının imkânlarından yararlanma ve yardımlaşma konusunda 6831 sayılı Orman Kanunun 69 ‘ncu maddesine göre düzenlenen ve Bakanlar Kurulunun 10.09.1976 gün 7/12520 sayılı kararıyla yürürlüğe giren “Orman Yangınlarının Önlenmesi ve Söndürülmesinde Görevlilerin Görecekleri İşler” hakkındaki yönetmeliğin 32 ‘nci maddesi gereğince Kütahya İli Orman Yangınlarıyla Mücadele Komisyonu 01/06/2023 tarihinde Kütahya Valisi Ali ÇELİK Başkanlığında yapılan toplantıda aşağıdaki kararlar alınmıştır. 
 
1-     Kütahya ili sınırları içerisinde anız ve benzeri bitki örtüsü yakmak yasaktır. Anız yakanlar hakkında 2872  sayılı Orman Kanununun 20. maddesi gereği idari para cezası kesilecek, ormana 4 km mesafede yakılan anızlar için 6831 sayılı kanunun 76. Maddesi 4. fıkrasına gereği yasal işlem yapılacaktır. 
 
2-    Çıkan her orman yangını 112 Acil Çağrı Merkezince öncelikle ilgili orman idaresine,  Belediye İtfaiye Birimine, ilgili Kaymakamlığa, Jandarma Komutanlıklarına ve İl Afet ve Acil Durum Arama Kurtarma Müdürlüğüne bildirilecektir.
 
3-    Büyüyen orman yangınlarında, etkin bir çalışmayı temin etmek amacıyla Orman Bölge Müdürlüğü Yangın Harekat Merkezinde görev yapan teknik yönetim ekibi ile 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde oluşturulan İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi arasında koordinasyonu sağlamak için Orman Bölge Müdürlüğünden bir Şube Müdürü 112 Acil çağrı Merkezinde görevlendirilecek bu şekilde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünde oluşturulan İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi ile koordineli bir şekilde mücadele çalışmaları yürütülecektir.
 
4-    Orman alanlarında meydana gelen yangınlara Orman Bölge Müdürlüğüne ait araçların su ile yangına müdahalenin gerektiği yerlerde, Belediye İtfaiye araçları tarafından su takviyesi ve müdahale yaparak destek olacaklardır. Yangına müdahalenin aksamadan gerçekleştirilmesi için İl, İlçe ve Belde Belediyeleri tarafından, orman idaresince yangın çıktığının bildirilmesine müteakiben başkaca bir emir beklemeksizin yeteri kadar arazözün görevlendirilmesi  temin edilecektir.
 
5-    Yangınla ilgili olarak orman teşkilatına ait arazöz, treyler, yangın ilk müdahale ekip aracı ve hizmet araçlarının yangın mahalline hareketi sırasında orman yangın harekât  merkezi tarafından Jandarma ve İl Emniyet Müdürlüğü Haber merkezine bilgi verilecek ve yangına giden araçların trafik ışıkları ve radar uygulamaları sırasında, mücbir sebep gereği hız sınırını aşan Yangınla Mücadele Araçlarına ceza uygulaması yapılmayacak ve geçişlerine öncelik tanınacaktır. 
 
6-    Tarım ve Orman İl Müdürlüğü alacakları kararlar, verecekleri teknik ve uygulamalı eğitimler doğrultusunda anız yakılmasının toprağın verimli kısmına zararlı olduğunu çiftçilere anlatacaklardır. 
 
7-     Yangınlara etkin ve hızlı müdahale amacı ile Orman Yangın İlk Müdahale Ekipleri, 15 Haziran - 31 Ekim 2023 tarihleri arasında Orman Bölge Müdürlüğünce hazırlanan konuşlanma yerlerinde konuşlandırılacaktır. Bu tarihler arasında ormanlık alanlarda ve yangın riskinin en fazla olduğu günlerde Orman Muhafaza Memurları ve Jandarma Birliklerinden yararlanılarak devriye sistemi oluşturulacaktır.
 
8-    Devriye ve gözetleme işleri ile görevlendirilen ekipler, bu hususların uygulanmasını titizlikle takip edeceklerdir. Bu görevliler, devriye ve gözetleme esnasında 6831 sayılı yasa, ilgili mevzuat ve il yangınla mücadele komisyon kararları hükümlerini ihlal edenlere rastladığında, adli ve idari işlemler yapılacaktır. 

9-    Yangın mevsimi süresince, her Orman İşletme Müdürlüğü, kendi hudutları dâhilinde görev yapan Jandarma Karakol Komutanlıkları ile ormanlık alanlardaki, piknik yerlerinin (Ek:1) denetimini, önceden yazılı olarak hazırlayacakları, aylık çalışma programları dâhilinde yürüteceklerdir. Ormanlık, Ağaçlık ve tarımsal alanlarda, Baraj ve Göl kenarlarında mahalli mülki amirinin izni olmadan çadır kurulması, kamp yapılması yasaktır. Eğer bu eylemler yapılırsa Kaymakamlıklarca, Belediye, Muhtarlık, Orman Bölge Müdürlüğü, Jandarma ve Emniyet Müdürlüğü ekipleri tarafından gereği yapılacaktır.  Gerektiğinde 6831 Sayılı Orman Kanunun 76/b maddesi gereğince cezai işlemlerin yapılması sağlanacaktır.
 
10-    Terör amaçlı ya da kasıtlı orman yangınlarını önlemek amacıyla tüm kolluk kuvvetleri, mahalli yöneticiler ve özellikle kırsal kesimde görev yapan kamu görevlilerinin, yabancı ve şüpheli görülen şahısları güvenlik kuvvetlerine bildirmeleri için ilgili kurumlarca gerekli duyuru yapılacaktır.
 
11-    Özel olarak piknik yapmak için ayrılmış yerlerde, vatandaşların orman yangınlarına duyarlı olmaları ve yaktıkları ateşi söndürmeleri hususunda, gezici ekipler ve muhtelif yayın organları ile uyarılmasına çalışılacaktır. Ayrıca orman idaresinin tespit ettiği alanlar dışında yangın mevsimi boyunca piknik yapmak yasaklanacaktır. Ekli listede yer alan (Ek-1) izinli alanlarda yapılan dumanlı piknikler,  saat 21.30 itibariyle sona erdirilecektir. 
 
12-    Kütahya ilimizde yaz aylarında yangına çok hassas ormanlık sahalarda nispi nemin düşük, hava sıcaklığının ve rüzgârın fazla olduğu günlerde, GSM operatörlerince (Sosyal Sorumluluk Projesi Kapsamında) ilimizde bulunan vatandaşlara orman yangınları konusunda uyarıcı SMS atılması sağlanacaktır. Büyük orman yangınlarında Valiliğin talebi doğrultusunda Mobil Baz İstasyonlarını yangın mahalline konuşlandıracaklardır.
 
13-    15 Haziran-31 Ekim tarihleri arasında ormana giriş ve çıkışlar yasaklanmıştır.
ANCAK:
a-    Mahalli köylülerin ormancılık ve zirai faaliyetleri sebebi ile ,
b-    Merkez Av Komisyonu kararları doğrultusunda Tarım ve Orman İl ve İlçe Müdürlüklerinden av izni alıp, gerekli taahhütnameleri verenler, bu izin ve taahhütnamelerini Orman ve Jandarma teşkilatlarının mahalli birimlerine haber vermek kaydıyla ormana girişlerine izin verilir.
 
14-    Orman Yangınları il Mücadele Gönüllülerine verilecek eğitimler, donatımlar, iaşe ve yangın esnasında yapacağı işler, ilgili mevzuat çerçevesinde Orman İşletme Müdürlükleri tarafından yapılacaktır.
 
15-    Orman Bölge Müdürlüğüne bağlı Orman İşletme Müdürlüklerince, orman yolları ile yangın müdahale yol ve tesislerinin bakım ve onarımları yangın mevsimi öncesinde en seri şekilde yapılacaktır. İş makinası ihtiyacı olması durumunda; elinde iş makinası bulunan kurumlar Orman teşkilatına yardımda bulunacaklardır.
 
16-    Kamu kuruluşlarına ve diğer kurumlara ait role istasyonları, verici ve yansıtıcı istasyonları, link istasyonları, elektrik ana trafolarının etrafı tesislerin dış duvarlarından en az 15 metre olacak şekilde her türlü enkaz, ot ve atıklar temizlenerek mineral toprak ortaya çıkarılacaktır. Kurumların bütçe imkânları uygun ise temizlenen bu alanlar beton ile kaplanacaktır. Bu çalışma yapılırken kurum yetkilileri ile Orman Bölge Müdürlüğü personeli işbirliği içinde olacaktır.
 
17-    Son yıllarda çıkan orman yangınlarının bir kısmı Belediye ve diğer kurumlara ait çöplüklerde çıkan yangınların ormana sirayetinden meydana gelmektedir. Belediye ve diğer kurumlar, çöplük ile devlet ormanı arasında, mineral toprağın açığa çıkarıldığı 30 metre genişliğinde şeridin oluşturulmasını sağlayacak ve muhtemel çöp yanması esnasında kurumlar Arazöz ve işçi bulundurarak yangını söndürecektir. 
 
18-    Kütahya ilinde yer alan Orman Parklarında işletmeciler, orman yangınlarına karşı tedbir olarak işletmecisi oldukları yerlerdeki yanıcı maddelerin azaltılması için gerekli tedbirleri alacaklardır. Milli Parklar, Tabiat Parkları gibi Doğa Koruma ve Milli Parklar Kütahya Şube Müdürlüğü sorumluluk alanındaki Mesire alanlarında da işletmecilerin bu tedbirleri alması Şube müdürlüğünce sağlanacak ve takibi yapılacaktır.
 
19-    Orman yangınlarında haberleşmeyi sağlamak için Belediye ve Askeri Birliklere imkânlar ölçüsünde haberleşme cihazı Orman Teşkilatınca verilecektir.
İhtiyaç halinde orman yangınlarında görev verilecek Askeri Birlikler, Yangın amirinin emri altına girecek ve Orman Teşkilatınca görevlendirilecek teknik eleman nezaretinde hareket edeceklerdir. 
     Orman yangınlarında görev verilecek Askeri Birliklere Orman Teşkilatınca gerekli eğitimler verilecektir. Eğitim almamış personel orman yangınlarına sevk edilmeyecektir.
 
20-    Orman yangınlarının bir kısmı sönmemiş sigara izmaritlerinden çıkmaktadır. Araçlardan sönmemiş sigara atılmaması konusunda; İl ve İlçe girişlerindeki Güvenlik güçlerine ait kontrol noktalarında orman yangınları ile ilgili eğitim ve bilinçlendirme broşürleri dağıtılacak, Şoförler ve Otomobilciler odası bu konuda uyarılarak oda üyelerine orman yangınları ile ilgili eğitim verilmesi sağlanacaktır. Uymayanlar hakkında 6831 sayılı Orman Kanunun 76/c maddesi gereğince işlem yapılacaktır. Yangın haberlerinin, tüm vatandaşlarımız tarafından en seri haberleşme araçları kullanılarak ilgili mercilere ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne ihbar edilmesi yönünde katılımları sağlanacaktır.
 
21-    İl hudutları dâhilinde bulunan yatırımcı Kamu Kurum ve Kuruluşları, çıkan bir orman yangını sırasında gerekli iş gücü, araç, gereç ve makine yardımı konusunda her türlü hassasiyeti gösterecekler ve talep halinde öncelikli olarak yardım yapacaklardır. 

Karayolları Bölge Müdürlüğü ile İl Özel İdaresi, ormanlık alanlardan geçen yolların kenarındaki otların temizliğini en geç 30 Haziran 2023 tarihine kadar bitireceklerdir. 
Dozerler Yangınlara gidiş-gelişlerde karayollarında bıçakları sökülmeden nakledilecektir. Bu nakil sırasında Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı gerektiğinde eskort desteği vereceklerdir.
 
22-    Kütahya İli sınırları dâhilinde Köy Muhtarlıklarımıza Orman ve Kırsal Alan Yangınlarında kullanılmak üzere İl Özel İdaresi tarafından teslimi yapılan 2,5 Tonluk Su Tankerlerinin bakım ve onarımları İl Özel İdaresince ve Orman Bölge Müdürlüğünce yaptırılarak (köy muhtarlığına hangi kurum tarafından teslim edilmiş ise) kullanıma hazır hale getirilmesi sağlanacaktır. Verilen su tankerleri 01 Haziran – 31 Ekim 2023 tarihleri arasında (yangın mevsimi boyunca) devamlı dolu bir şekilde bekletilecek, her türlü kırsal alan ve orman yangınlarında yangın mahalline Köy Muhtarlığınca götüreceklerdir. 
 
23-    6831 Sayılı Orman Kanununun 17. Maddesi gereğince OEDAŞ ve TEİAŞ Müdürlükleri kendilerine tahsis edilen, enerji nakil hatlarının geçtiği ormanlık alanlarda, E.N.H.’nın altındaki her türlü yanıcı maddelerin uzaklaştırılması ile hatların bakım, onarım ve yenilenmesi hususunda azami dikkat gösterecek ve hatlardan çıkabilecek orman yangınlarına karşı her türlü önlemi alacaktır.

Çıkan     orman yangınlarında ve ekstrem fırtınalı hava hallerinde, ilgili hatların elektriklerinin kesilebilmesi için OEDAŞ ve TEİAŞ kurumlarınca günün 24 saatinde görevli bir eleman bulundurulacaktır. Bu elamanların adres ve telefon numaraları ile sorumlu oldukları alanları gösterir listeler, 01 Haziran 2023 tarihinden itibaren her ay Kasım ayı sonuna kadar Kütahya Orman Bölge Müdürlüğüne gönderilecektir.
 
24-    Ormanlık alanlardan geçen demiryolu güzergâhlarında, çıkabilecek orman yangınlarına karşı T.C.D.D. Kurumu tarafından, ot ve çalı temizliği çalışmaları yapılacaktır. Yolcu vagonlarına orman yangınları ile ilgili uyarıcı levhalar asılacaktır. Vagonların fren balatalarından çıkan yangınları önlemek için yangın çıkma riski taşıyan ormanlık alanlardan trenlerin geçişi esnasında teknik ve idari tedbirleri alacaktır. Balata sistemlerinin kıvılcım atmasını önleyici teknik donanımlar TCDD tarafından sağlanacaktır. Makinistlerin orman yangınları konusunda fren kullanım eğitimleri yapılacaktır.
 
25-    Meteoroloji İl Müdürlüğü, 01 Haziran – 31 Ekim 2023 tarihleri arasında günlük hava raporlarını, diğer meteorolojik verileri ve orman yangınları açısından kritik günleri Orman Bölge Müdürlüğüne ve İl Jandarma Komutanlığına bildirecektir. 
 
26-    İl ve İlçe Müftülükleri, yangın sezonu boyunca zaman zaman ve özellikle Cuma günleri camilerimizde yapılacak olan vaaz ve hutbelerde ormanların önemi, orman yangınlarına karşı hassas olunması ve yangın çıkmasına sebep olacak her türlü davranıştan uzak durulması konusunda halkımızı bilgilendireceklerdir. Belediyelerce gerektiği durumlarda hoparlörlerden  ikaz ve uyarılar ilan edilecektir.
 
27-    İl ve İlçelerdeki Sağlık Kuruluşları herhangi bir orman yangını esnasında ilgili Orman İdaresinin talebi halinde yangın mahalline süratle sağlık ekibi ile birlikte ambulans sevk edeceklerdir. 
 
28-    Orman yollarının ve yangın emniyet şeritlerinin bakımlarının yapılabilmesi için ihtiyaç hasıl olduğunda;  İl Özel İdaresi, D.S.İ 34. Şube Müdürlüğü, Karayolları 3. ve 14. Bölge Müdürlüğü ve Garp Linyit İşletmeleri tarafından Orman Bölge Müdürlüğüne yardımda bulunacaklardır.

•    Arazide çalışan iş makineleri hafta sonları nakle en uygun mahallere park edilecek,
•    Gece ve hafta sonları treyler sürücüsü, iş makinesi operatörü ve diğer görevlilerin görev mahalline nakli için sürücü ile birlikte bir binek tipi nöbetçi araç görevlendirilecek,
•    Birinci derecede birim amirinin sorumluluğu devam etmekle birlikte, bu müdürlüklerde ilk müdahale ve eşgüdümü sağlayacak bir nöbetçi amiri görevlendirilecek,
•    Aynı birimler, yukarıda alacakları tedbirler ve yapacakları görevlendirmelerle ilgili olarak, iş makinelerinin çalışma mahallerini, görevlilerin (isim, adres, telefon no), nöbetçi amiri, nöbetçi treyler sürücüsü, binek oto sürücüsüne ait bilgileri haftalık çizelgeler ile her hafta Pazartesi günleri saat 11:00’ e kadar Orman Bölge Müdürlüğü Yangın Harekât Merkezine gönderilecektir.  
 
29-    Kütahya ilimizde yaz aylarında diğer illerden gelen arıcılar ile çobanların kimlikleri tespitleri mahalle muhtarları, Jandarma, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ve Orman idaresinin iş birliği ile yapılacak, bu kişiler yangın konusunda uyarılacaktır. Diğer illerden gelen arıcılara ve çobanlara öncelikle Orman Bölge Müdürlüğünce Orman Yangınları ile ilgili eğitim verilecek. Tarım ve Orman Müdürlüklerince ilimize yerleşecek olan çoban ve arıcılara en az 2 kg’lık yangın söndürme tüpü bulundurma şartı aranacaktır.
 
30-    Hava hallerinin orman yangınları açısından kritik olduğu ve yanıcı maddenin yangının gelişmesine elverişli olduğu yerlerde çıkan ve büyüme eğilimi gösteren, köy ve kasabaları tehdit etme durumundaki orman yangınlarında, Orman Bölge Müdürlüğünün talebi üzerine TAMP-Kütahya kapsamında İl Jandarma Komutanlığı ana çözüm ortağı sorumluluğunda bulunan Tahliye ve Yerleştirme Planlama Çalışma Grubundan tahliye konusunda faydalanılacaktır. 
 
31-    Orman teşkilatınca lüzumlu görülen İlçelerde, yangın söndürme çalışmalarına katkıda bulunabilecek gönüllüler ve Sivil Toplum Örgütlerine, Orman İdaresince gerekli eğitimler verilecek ve yangın söndürme esnasında, yangın söndürme malzemesi desteği sağlanacaktır.
 
32-    Orman yangını esnasında ihtiyaca binaen, orman yangın söndürmesinde kullanılabilecek sivil araçlara, iş makinaları ve ayrıca eğitim alıp sertifikalandırılmış gönüllülere görev verilebilecektir. Görev verilebilecek bu araç sahipleri ile gönüllülere gerekli tebligatlar Orman İşletme Müdürlüklerince yapılacaktır.
 
33-    2023 yılı içerisinde meydana gelebilecek ve tehlike arz eden büyük orman yangınlarında diğer kamu kurum ve kuruluşlarından talep edilecek olan dozer, greyder vb. iş makinaları ile akaryakıt temini ve koordinasyonun sağlanması Kütahya Afet Müdahale Planında (TAMP-Kütahya) yer alan ve ana çözüm ortağı olan Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü (Kütahya 145. Şube Şefliği) sorumluluğundaki Teknik Destek Çalışma Grubu ve Kütahya İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü sorumluluğundaki Kaynak Yönetimi Çalışma Grubu tarafından yapılacaktır.TAMP Kütahya kapsamında büyük orman yangınlarında görev alan kamu personelleri,gönüllülerin ve orman yangınından etkilenen vatandaşların yemek, iaşe ihtiyaçları KIZILAY  tarafından temin  edilecektir.

 Yangın Yönetim Merkezi, İl AFAD Merkezi ve 112 AÇM arasında veri paylaşımı ve iletişim  entegrasyonu gerçekleştirilecektir. 
 
34-    Kütahya İli sınırları dâhilinde orman sınırlarına bitişik bulunan anız tarlalarından ormana sirayet edebilecek olası bir yangını engellemek amacıyla mal sahipleri tarafından en az 5 metre genişliğinde mineral toprak ortaya çıkarılacaktır. Bu husus köy muhtarları tarafından ilgililere duyurulacaktır. Meydana gelebilecek tüm anız, kırsal alan ve ev yangınlarına öncelikle yerel itfaiye teşkilatları müdahale edecektir. Orman İdaresi gerekli araç gereç ve personeli ile orman sınırlarına bitişik ormana sirayet etme riski bulunan tüm anız ve kırsal alan yangınları söndürme çalışmalarına destek vereceklerdir. Ev yangınlarında ise itfaiye teşkilatına talepleri halinde su takviyesi desteği vereceklerdir.
 
35-    Kütahya İli ve İlçelerinde yerel radyo ile yerel TV’lerden Orman Bölge Müdürlüğünün talebi ile orman yangınları konusunda yayınlar (Orman Teşkilatınca hazırlanan Spot uyarıcı haber ve duyurular) yapılacaktır. Bu konuda hazırlanacak afişler cami bahçelerine asılacaktır.
 
36-    6831 Sayılı Orman Kanununun 105 ve 110.maddelerinde belirtilen cezalar güncelleştirilmiştir.
Buna göre Devlet Ormanlarında:
a) Orman İdaresince belirlenen konak yerlerinden başka yerlerde geceleyenlerin 494,00- TL İdari para cezası ile                                                                                                         b) 2872 sayılı Çevre Kanunun 20. inci maddesinin (l) bendine aykırı olarak anız yakanlara her dekar için 244,09 TL idari para cezası verilir.
c) 6831 sayılı Orman Kanununun 76. maddesi 4. fıkrasına göre ormanlara 4 km. mesafede anız yakanlar hakkında yasal işlem uygulanacaktır.
Bu tedbir ve yasaklara uymayanlar hakkında 6831 Sayılı Orman Kanunu, 2872 Sayılı Çevre Kanunu, 5271 Sayılı Türk Ceza Kanunu, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu ile 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu gereği işlem yapılmasına karar verilmiştir. 
 
İş bu 36 (OTUZALTI) maddeden oluşan komisyon kararı Kütahya İli dahilindeki Kaymakamlıklar, ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşları, Köy Muhtarlıkları ve Orman İşletme Müdürlükleri tarafından uygulanmak üzere tanzim ve imza altına alınmıştır.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
Servi Mh. Zafer Meydanı No:1 43050 Merkez/KÜTAHYA
İletişim : 0 274 223 69 93
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız